Adakah vaksi masih diperlukan??????

PROF MUSTAFA avatar   
PROF MUSTAFA
Perlukah kita ambil vaksin lagi???????

Perlukah kita ambil vaksin lagi???????
Tak sedarkah kita betapa banyak nya kes kes kematian mengejut dan mati akibat kesan vaksin yang amat berisiko ini?
Mengapakah rakyat Malaysia menjadi amat mudah lupa????
Kita dikejutkan setiap hari dengan berita berita yang menyayat hati dan amat sedih kerana terlalu ramai yang kehilangan orang tersayang yang sememangnya nyata berkaitan dengan vaksin, tapi kita mash disogokkan dengan Hasrat kerajaan nak memberikan vaksin kepada lebih ramai orang. Adakah ini satu perbuatan yang tak masuk akal atau satu Langkah menyelamatkan rakyat? Berapa orang kah yang mati akibat kena selesema dan berapa ramai kah orang yang mati, sengsara dan menderita akibat vaksin? Yang paling penting berapa ramai kah yang hilang tempat bergantung akibat vaksin?
Saya hairan apa yang pihak kerajaan buat????? Langsung tak Nampak ke arah menyelamatkan rakyat atau meningkatkan kesihatan rakyat dengan cara cara yang lebih meyakinkan dan praktikal selain daripada melolong tentang kebaikan dan kepentingan vaksin........
Untuk makluman, kita dah tahu sangat bahawa vaksin ini tidak dapat gerenti untuk menyelamatkan kita daripada penyakit, dan begitu juga kita tak ada gerenti akan mendapat jangkitan virus
••••
Apa yang kita perlu buat ialah menguatkan ketahanan diri dan kuatkan system imun kita, dan Hospital perlu sediakan kelengkapan yang lebih baik, bukan hanya membeli vaksin, kerana kalua kelengkapan adalah terbaik, ia dapat digunakan untuk semua keadaan, bukan setakat influenza sahaja.
Apa dah jadi dengan KKM, suroh beli ventilator pun, dibelinya ventilator yang tak boleh pakai... dimanakan kewibawaan KKM dalam hal ini? Begitu juga dengan membeli vaksin, rakyat ada 100 orang, beli vasksin untuk sejuta orang....Apakah yang terselindung disebalik ini semua?
Orang politik sibuk nak melepaskan kes rasuah masing masing saja….

No comments found